Marktanalyse
Marktanalyse voor strategische groei
Bij PIP Advice helpen we bedrijven om hun marktpositie te versterken door middel van diepgaande marktanalyse. We identificeren kansen en bedreigingen, analyseren concurrentie en klantgedrag, en leveren waardevolle inzichten die uw strategische beslissingen onderbouwen.
- Wilt u uw marktpotentieel volledig benutten?
- Heeft u behoefte aan inzicht in de laatste markttrends?
- Wilt u uw concurrentiepositie verbeteren en nieuwe markten betreden?
- Wilt u nieuwe potentiële klanten in kaart brengen?
Wat we doen
- Marktsegmentatie – Identificeren van relevante marktsegmenten en het analyseren van hun specifieke kenmerken en behoeften.
- Concurrentie-analyse – In kaart brengen van de belangrijkste concurrenten, hun strategieën en hun sterke en zwakke punten.
- Klantgedrags-analyse – Onderzoeken van het gedrag, de voorkeuren en de behoeften van de doelgroep.
- Trend-analyse – Signaleren van belangrijke trends en ontwikkelingen in de markt.
- SWOT-analyse – Uitvoeren van een SWOT-analyse om de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van uw bedrijf in kaart te brengen.
- Marktpotentieel-analyse – Bepalen van het potentiële marktaandeel en de groeimogelijkheden.
- Scenario-analyse – Opstellen van verschillende scenario’s om de impact van mogelijke marktveranderingen te analyseren.
- Markttoetredingsstrategie – Ontwikkelen van een strategie voor het betreden van nieuwe markten.
- Positioneringsstrategie – Bepalen van de optimale positionering van uw producten of diensten in de markt.
- Groeiadvies – Formuleren van concrete aanbevelingen voor het realiseren van groei in de markt.
Onze werkwijze
- Tijdens het verkennend gesprek wordt duidelijk wat de wensen van de klant zijn en wat PIP Advice kan bijdragen.
- Een plan van aanpak zal worden opgesteld zodra er interesse is in een samenwerking, hierin staan de aanleiding, het doel, de verschillende fases en tot slot de bijbehorende tijd- en kostenplanning.
-
Indien het plan van aanpak goedgekeurd wordt gaat PIP Advice aan de slag met het uitvoeren van de opdracht volgens de vastgestelde fases, na elke fase wordt een contactmoment met de opdrachtgever gepland.
- Tijdens de contactmomenten levert PIP Advice een tussentijds rapport, hierin wordt duidelijk wat de uitkomsten zijn van de betreffende fases.
- Nadat alle fases zijn afgerond wordt er een eindrapport opgesteld in de vorm van een slide deck. In een eindgesprek met de opdrachtgever wordt dit rapport toegelicht.

Wat we hebben gedaan
Door de jaren heen heeft PIP Advice door middel van het voltooien van vele opdrachten veel ervaring opgedaan in verscheidene vakgebieden.
Voor Samsung Solutions heeft PIP Advice een verkennend marktonderzoek uitgevoerd naar een potentiële markt. De resultaten van dit onderzoek zijn gebruikt voor ontwikkeling van Samsungs ‘market approach’.
Al meer dan 150 geslaagde projecten!
Benieuwd wat we voor uw bedrijf kunnen betekenen? Laten we een keer om tafel gaan!

PIP Advice VOF
Hengelosestraat 583,
7521AG Enschede